Inden et autoværksted etableres, skal der indgives en anmeldelse til kommunen. Anmeldelsen skal også indgives i tilfælde af senere udvidelse eller ændring på en måde, der indebærer forøget forurening.
Dette ansøgningsskema gælder værksteder omfattet af bekendtgørelse nr. 1312 af 8. november 2016.
Tryk på knappen 'Næste' for at starte.
Info om persondata
NB: De oplysninger, du indtaster i formularen, kan være både personhenførbare (fx navn, mail eller adresse) og personfølsomme (fx CPR-nummer). Oplysningerne bliver brugt til opgaveløsning og vil blive opbevaret lovmæssigt korrekt. Ved at trykke på 'Næste' accepterer du brugen af dine data.
Forløbsbeskrivelse
Etablering eller ændring af autoværksted
Du skal blandt andet have følgende klar:
- Kontaktoplysninger - Driftoplysninger
Følgende bilag skal vedhæftes sidst i forløbet:
1. Aftale om indsamling af farligt affald 2. Aftale om tømning af benzin og olieudskilleranlæg, hvis sådant forefindes. 3. Tegning(er), som viser virksomhedens / anlæggets placering på ejendommen og i forhold til omgivelserne. På tegningen(erne) skal vises, hvor der er eller skal være: værksteds- / produktions- og lagerlokaler samt evt. udendørs oplag - anlæg eller aktiviteter der medfører udendørs støj- eller luftforurening (Herunder skorstene og afkast for ventilations- og udsugningsanlæg 4. Tegning(er) over afløbsforhold inkl. evt. olieudskiller, sandfang og lignende. 5. Oplysninger om støj- støv- og andre forureningsbegrænsende anlæg (f.eks. filteranlæg).
Når du er klar til at gå videre, trykker du på "Start uden NemID".